Obchodné podmienky
1. ÚVODNÉ USTANOVENIE
1.1. Tieto všeobecné obchodné podmienky spoločnosti Summit Trade s.r.o ("OP") platia pre online predaj športového tovaru a príslušenstva v internetovom obchode, ktorý je dostupný na stránkach www.summit-trade.sk ("E-shop"), ktorý je prevádzkovaný spoločnosťou Summit Trade s.r.o., so sídlom č.p. 438, 756 02 Huslenky, IČO: 29400015, spisová značka: C 39000 vedená na Krajskom súde v Ostrave ("SUMMIT").
1.2. Eshop môžete kontaktovať na emaile eshop@summit-trade.cz, na telefónnom čísle +420 607 030 240.
1.3. Tieto OP bližšie vymedzujú práva a povinnosti SUMMITu ako predávajúceho (SUMMIT v tomto kontexte aj ako "Predávajúci") a zákazníka, ako kupujúceho ("Zákazník").
2. VYMEDZENIE POJMOV
2.1. Okrem pojmov vymedzených na inom mieste týchto OP majú nižšie uvedené pojmy nasledujúci význam:
"Občiansky zákonník" znamená zákon č. 89/2012 Zb., Občiansky zákonník, v znení neskorších predpisov;
"Partner" znamená autorizovaného predajcu Predávajúceho; aktuálny zoznam autorizovaných predajcov je dostupný na stránkach www.summit-trade.sk;
"Podnikateľ" znamená v súlade s ustanovením § 420 Občianskeho zákonníka osobu, ktorá samostatne vykonáva na vlastný účet a zodpovednosť zárobkovú činnosť živnostenským alebo obdobným spôsobom so zámerom robiť tak sústavne za účelom dosiahnutia zisku; za Podnikateľa je považovaná oi. na účely ochrany spotrebiteľa tiež každá osoba, ktorá uzatvára zmluvy súvisiace s vlastnou obchodnou, výrobnou alebo obdobnou činnosťou alebo so samostatným výkonom svojho povolania, prípadne osoba, ktorá koná v mene alebo na účet podnikateľa;
"Spotrebiteľ" znamená v súlade s ustanovením § 419 Občianskeho zákonníka fyzickú osobu, ktorá mimo rámca svojej podnikateľskej činnosti alebo mimo rámca samostatného výkonu svojho povolania uzatvára zmluvu s Podnikateľom alebo s ním inak rokuje;
"Zákon o ochrane spotrebiteľa" znamená zákon č. 634/1992 Zb., zákon o ochrane spotrebiteľa, v znení neskorších predpisov
„Tovar“ znamená športový tovar alebo príslušenstvo, ktoré je ponúkané v E-shope.
"Cena" je finančná čiastka, ktorú budete hradiť za Tovar;
"Cena za dopravu" je finančná čiastka, ktorú budete hradiť za doručenie Tovaru, a to vrátane ceny za jeho zabalenie;
"Celková cena" je súčet Ceny a Ceny za dopravu;
"DPH" je daň z pridanej hodnoty podľa platných právnych predpisov;
"Faktúra" je daňový doklad vystavený v súlade so zákonom o dani z pridanej hodnoty na Celkovú cenu;
"Objednávka" je Váš záväzný návrh na uzavretie Zmluvy o kúpe Tovaru s Nami;
"Užívateľský účet" je účet zriadený na základe Vami oznámených údajov, ktoré umožňuje uchovanie zadaných údajov a uchovávanie histórie objednaného Tovaru a uzavretých Zmlúv;
3. KÚPNA ZMLUVA
3.1. Na to, aby sme mohli Zmluvu uzavrieť, je potrebné, aby ste na E-shope vytvorili Objednávku. V tomto návrhu musia byť uvedené nasledujúce údaje:
3.1.1. Informácie o nakupovanom Tovare (na E-shope označujete Tovar, o ktorého nákup máte záujem, tlačidlom „Do košíka“);
3.1.2. Informácie o Cene, Cene za dopravu, spôsobe platby Celkovej ceny a požadovanom spôsobe doručenia Tovaru; tieto informácie budú zadané v rámci tvorby Objednávky v rámci užívateľského prostredia E-shopu, pričom informácie o Cene, Cene za dopravu a Celkovej cene budú uvedené automaticky na základe Vami zvoľného Tovaru, spôsobu jeho doručenia a platby;
3.1.3. Vaše identifikačné a kontaktné údaje slúžia na to, aby sme mohli doručiť Tovar, najmä teda meno, priezvisko, doručovaciu adresu, telefónne číslo a e-mailovú adresu.
3.2. V priebehu tvorby Objednávky môžete až do doby jej dokončenia údaje meniť a kontrolovať. Po vykonaní kontroly prostredníctvom stlačenia tlačidla „Potvrďte nákup“ Objednávku dokončíte. Pred stlačením tlačidla nemusíte potvrdiť vaše zoznámenie sa a súhlas s týmito Podmienkami, kliknutím na tlačidlo „Potvrďte nákup“ súhlasíte s týmito Obchodnými podmienkami. Po stlačení tlačidla „Potvrďte nákup““ budú všetky vyplnené informácie odoslané priamo k nám. Predávajúci nie je povinný kontrolovať údaje uvedené v objednávke, tieto bude považovať za správne a úplné.
3.3. Ak uvedie Zákazník v objednávke svoje identifikačné číslo (IČO) alebo DIČ, potom berie na vedomie, že ho Predávajúci považuje za Podnikateľa. Ak je Zákazník platcom DPH v inom štáte, je povinný do dvoch (2) hodín kontaktovať Predávajúceho e-mailom a poskytnúť mu všetky vyžiadané dokumenty a informácie na vystavenie daňového dokladu – faktúry – bez čiastky DPH, pokiaľ to príslušné právne predpisy umožňujú. Pokiaľ však Zákazník, ktorý je platcom DPH v inom štáte, vykoná platbu Tovaru platobnou kartou, bude automaticky vystavený daňový doklad – faktúra – zahŕňajúci DPH a táto nebude už opravovaná.
3.4. Uzavretie Zmluvy Predávajúci bezodkladne potvrdí Zákazníkovi informatívnym e-mailom na Zákazníkom zadanú e-mailovú adresu. Prílohou tohto e-mailu budú tieto OP, ktorých neoddeliteľnú súčasť tvorí aj reklamačný poriadok.
3.5. Zmluvu (vrátane dohodnutej ceny) možno meniť alebo zrušiť iba na základe dohody strán alebo na základe zákonných dôvodov, ak nie je dohodnuté inak.
3.6. Tieto OP sú vyhotovené iba v slovenskom jazyku. Zmluvu je možné uzatvoriť tiež iba v slovenskom jazyku. Zákazník - Spotrebiteľ, ktorý má trvalé bydlisko alebo je občanom členského štátu Európskej únie mimo územia Slovenskej republiky, objednávkou súhlasí s uzavretím Zmluvy v slovenskom jazyku.
3.7. Zmluva sa uzatvára v súlade s právnym poriadkom Slovenskej republiky. Ak je Zákazníkom Spotrebiteľ, riadia sa vzťahy neupravené Zmluvou a týmito OP Občianskym zákonníkom a Zákonom o ochrane spotrebiteľa. Ak nie je Zákazníkom Spotrebiteľ – ale Podnikateľ, riadia sa vzťahy neupravené Zmluvou a týmito OP Občianskym zákonníkom. Prípadné odchylné dojednania v Zmluve majú prednosť pred ustanoveniami týchto OP.
3.8. Zákazník súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzatváraní Zmluvy. Náklady vzniknuté Zákazníkovi pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzatvorením Zmluvy (najmä náklady na internetové pripojenie) si hradí Zákazník sám.
3.9. Zákazník si je vedomý, že mu kúpou Tovar z obchodnej ponuky Predávajúceho nevznikajú žiadne práva na používanie ochranných známok, obchodných názvov či log Predávajúceho alebo tretej strany, ak nie je v konkrétnom prípade zvláštnou zmluvou dohodnuté inak.
3.10. Môžu nastať aj prípady, kedy vám nebudeme môcť Objednávku potvrdiť. Ide najmä o situácie, keď Tovar nie je dostupný alebo prípady, kedy objednáte väčší počet kusov Tovaru, než koľko je z našej strany umožnené. Informáciu o maximálnom počte Tovarov vám však vždy v rámci E-shopu vopred poskytneme a nemala by pre vás byť teda prekvapivá. V prípade, že nastane akýkoľvek dôvod, pre ktorý nemôžeme Objednávku potvrdiť, budeme vás kontaktovať a zašleme vám ponuku na uzavretie Zmluvy v pozmenenej podobe oproti Objednávke. Zmluva je v takom prípade uzatvorená vo chvíli, keď našu ponuku potvrdíte.
3.11. V prípade, že v rámci E-shopu alebo v Objednávke bude uvedená zjavne chybná Cena, nie sme povinní vám Tovar za túto Cenu dodať ani v prípade, keď ste obdržali potvrdenie Objednávky, a teda došlo k uzavretiu Zmluvy. V takejto situácii vás budeme bezodkladne kontaktovať a zašleme vám ponuku na uzavretie novej Zmluvy v pozmenenej podobe oproti Objednávke. Nová Zmluva je v takom prípade uzatvorená vo chvíli, keď našu ponuku potvrdíte. Za zjavnú chybu v Cene sa považuje napríklad situácia, keď Cena nezodpovedá obvyklej cene u iných predajcov alebo chýba alebo prebýva cifra.
3.12. Zmluvy sú po svojom uzavretí Predávajúcim archivované, a to v elektronickej forme a sú prístupné iba Predávajúcemu.
3.13. V prípade, keď dôjde k uzatvoreniu Zmluvy, Vám vzniká záväzok k zaplateniu Celkovej ceny.
4. CENA TOVARU A PLATOBNÉ PODMIENKY
4.1. Ceny Tovaru uvádzané v E-shope sú uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty v aktuálnej zákonnej sadzbe a vrátane všetkých súvisiacich poplatkov, okrem poplatkov spojených s nákladmi na zvolený spôsob dodania a platby. Ceny zostávajú v platnosti po dobu, kedy sú zobrazované v E-shope.
4.2. Vlastnícke právo na Tovar prechádza zaplatením kúpnej ceny či dodaním Tovaru Zákazníkovi, ktorákoľvek z týchto skutočností nastane neskôr.
4.3. V prípade, keď Zákazník vykoná úhradu a Predávajúci neskôr nie je z objektívnych dôvodov schopný zaistiť dodanie Tovaru, vráti Predávajúci bezodkladne plnenie Zákazníkovi rovnakým spôsobom. Lehota na vrátenie plnenia je závislá od zvoleného spôsobu jeho vrátenia, nesmie však prekročiť dobu tridsiatich (30) dní od okamihu, keď táto nemožnosť dodania vznikla.
4.4. Zákazník je povinný uhradiť kúpnu cenu Tovaru formou zvolenou pri uskutočnení objednávky, a to nasledujúcimi spôsobmi:
4.4.1. v hotovosti na dobierku v mieste doručenia podľa objednávky Zákazníka;
4.4.2. bezhotovostne prevodom na účet Predávajúceho č. 272392781, vedený v spoločnosti Československá obchodná banka a.s. pre platbu v CZK a č. 272392925 vedený v spoločnosti Československá obchodná banka a.s. pre platbu v EUR ("účet Predávajúceho");
4.4.3. bezhotovostne prostredníctvom platobného systému či brán (Comgate, ai) podľa aktuálnych nastavení a dostupnosti poskytovateľov služieb týchto systémov.
4.5. Spoločne s kúpnou cenou je Zákazník povinný zaplatiť Predávajúcemu aj poplatky spojené s nákladmi na zvolený spôsob dodania a platby Tovaru v dohodnutej výške. Ak nie je uvedené výslovne inak, rozumie sa kúpnou cenou aj poplatky spojené s nákladmi na zvolený spôsob dodania a platby Tovaru.
4.6. V prípade platby v hotovosti alebo v prípade platby na dobierku je kúpna cena splatná pri prevzatí Tovaru. V prípade bezhotovostnej platby je kúpna cena splatná do dvoch (2) pracovných dní od uzavretia Zmluvy.
4.7. V prípade bezhotovostnej platby je Zákazník povinný uhradzovať kúpnu cenu Tovaru spoločne s uvedením variabilného symbolu platby. V prípade bezhotovostnej platby je záväzok Zákazníka uhradiť kúpnu cenu splnený okamihom pripísania príslušnej čiastky na účet Predávajúceho. Predávajúci tovar odošle Zákazníkovi po uhradení celej kúpnej ceny.
4.8. Prípadné zľavy z ceny Tovaru poskytnuté Predávajúcim Zákazníkovi nie je možné vzájomne kombinovať.
4.9. Ak je tak stanovené právnymi predpismi, Predávajúci vystaví ohľadom platieb vykonávaných na základe Zmluvy Zákazníkovi daňový doklad – faktúru. Predávajúci je platcom dane z pridanej hodnoty. Daňový doklad – faktúru, vystaví Predávajúci Zákazníkovi po uhradení ceny tovaru a zašle ho v elektronickej podobe na elektronickú adresu Zákazníka.
5. PREPRAVA A DODANIE
5.1. Predávajúci dodáva Tovar Zákazníkovi formou realizácie poštovej či zasielateľskej služby tretej strany podľa aktuálnych nastavení a dostupnosti ("Doručovateľ").
5.2. Tovar bude odoslaný Zákazníkovi podľa skladových a logistických možností Predávajúceho. V prípade platby kúpnej ceny bezhotovostne prevodom na účet Predávajúceho nebude Tovar odoslaný pred pripísaním platby kúpnej ceny na účet Predávajúceho.
5.3. Doba doručenia Tovaru vždy závisí od jeho dostupnosti a od zvoleného spôsobu doručenia a platby. Predpokladaná doba doručenia Tovaru vám bude oznámená ešte pred vložením tovaru do košíka. Doba uvedená v týchto Podmienkach je iba orientačná a môže sa líšiť od skutočnej doby dodania.
5.4. Zákazník je povinný prevziať Tovar pri dodaní.
5.5. V prípade, že je z dôvodov na strane Zákazníka nutné Tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bolo uvedené v objednávke, je Zákazník povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným pokusom o dodanie Tovaru.
5.6. Pri prevzatí tovaru od prepravcu je Zákazník povinný skontrolovať neporušenosť obalov Tovaru a v prípade zistenia akéhokoľvek poškodenia obsahu túto skutočnosť bezodkladne oznámiť Doručovateľovi či Predávajúcemu. V prípade, že je obal Tovaru porušený, nemusí Zákazník zásielku od Doručovateľa prevziať a je povinný vyhotoviť zápis o škode či iný obdobný doklad daného Doručovateľa.
5.7. V prípade, keď porušíte svoju povinnosť prevziať Tovar, s výnimkou prípadov podľa čl. 5.6 Podmienok, nemá to za následok porušenie našej povinnosti vám Tovar doručiť. Zároveň to, že Tovar neprevezmete, nie je odstúpenie od Zmluvy medzi nami a vami. Nám ale v takom prípade vzniká právo od Zmluvy odstúpiť z dôvodu vášho podstatného porušenia Zmluvy. Ak sa rozhodneme odstúpiť od Zmluvy, je odstúpenie účinné v deň, kedy Vám toto odstúpenie doručíme. Odstúpenie od Zmluvy nemá vplyv na nárok na uhradenie Ceny za dopravu, prípadne na nárok na náhradu škody, pokiaľ vznikla.
5.8. Nebezpečenstvo škody na Tovare na vás prechádza v okamihu, keď ho prevezmete. V prípade, že Tovar neprevezmete, s výnimkou prípadov podľa čl. 5.6 Podmienok, na vás nebezpečenstvo škody na Tovare prechádza v okamihu, keď ste mali možnosť ho prevziať, ale z dôvodov na vašej strane k prevzatiu nedošlo. Prechod nebezpečenstva škody na Tovare pre vás znamená, že od tohto okamihu nesiete všetky dôsledky spojené so stratou, zničením, poškodením či akýmkoľvek znehodnotením Tovaru.
5.9. Na doručenie tovaru si môžete vybrať možnosť osobného odberu vo výdajných miestach spoločnosti Česká pošta, Zásielkovňa alebo PPL. Rovnaké spoločnosti Vám potom môžu zvolený tovar doručiť k Vám na adresu.
5.10. Tovar, ktorý je skladom, odosiela predávajúci bez zbytočného odkladu po obdržaní objednávky alebo po naskladnení tovaru. Kupujúci nie je oprávnený požadovať odklad odoslania či doručenia tovaru na neskorší termín. V prípade, že kupujúci požaduje doručenie tovaru v inom ako štandardnom termíne stanovenom predávajúcim, je predávajúci oprávnený buď doručiť tovar v súlade s týmito obchodnými podmienkami, alebo objednávku stornovať.
6. VÝHRADY A UPOZORNENIA
6.1. Všetky informácie o Tovare v E-shope sú informatívneho charakteru (teda sú nezáväzné a Zákazníkom nevymáhateľné) a Predávajúci nie je povinný uzavrieť Zmluvu. Ustanovenie § 1732 ods. 2 Občianskeho zákonníka sa nepoužije.
6.2. Pokiaľ je Tovarom poukaz na poskytnutie služby Predajcom či inou osobou, podmienky poskytnutia takejto služby môžu byť predmetom určitých obmedzení a môžu byť aj vyhradené do osobitnej dohody medzi Zákazníkom a poskytovateľom takejto služby. Predávajúci z titulu Zmluvy nezodpovedá Zákazníkovi za splnenie takejto dohody.
6.3. Strany vylučujú aplikáciu ustanovenia § 1729 Občianskeho zákonníka pre prípad, že SUMMIT neuzavrie Zmluvu v prípadoch vymedzených v ustanovení § 1729 Občianskeho zákonníka.
6.4. Predávajúci nie je vo vzťahu k Zákazníkovi viazaný žiadnymi kódexmi správania v zmysle ustanovenia § 1826 ods. 1 písm. e) Občianskeho zákonníka.
7. PRÁVA Z CHYBNÉHO PLNENIA
7.1. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že tovar pri prevzatí nemá vady. Najmä predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že v čase, keď kupujúci tovar prevzal
- má tovar vlastnosti, ktoré si strany dojednali, a ak chýba dojednanie, má také vlastnosti, ktoré predávajúci alebo výrobca popísal alebo ktoré kupujúci očakával s ohľadom na povahu tovaru a na základe reklamy nimi vykonávanej,
- sa tovar hodí na účel, ktorý na jeho použitie predávajúci uvádza alebo na ktorý sa tovar tohto druhu obvykle používa,
- tovar zodpovedá akosťou alebo prevedením dohodnutej vzorke alebo predlohe, ak bola akosť alebo prevedenie určené podľa dohodnutej vzorky alebo predlohy,
- je tovar v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti
- a tovar vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.
7.2. Ak sa prejaví vada v priebehu dvanástich mesiacov od prevzatia tovaru kupujúcim spotrebiteľom, má sa za to, že vec bola chybná už pri prevzatí.
7.3. Predávajúci nie je povinný nároku kupujúceho spotrebiteľa vyhovieť, pokiaľ preukáže, že kupujúci pred prevzatím o vade tovaru vedel alebo ju sám spôsobil. Ak sa vyskytla odstrániteľná vada po oprave opakovane (obvykle tretia reklamácia pre rovnakú závadu alebo štvrtá pre odlišné závady) alebo má tovar väčší počet vád (spravidla najmenej tri vady súčasne), má kupujúci právo uplatniť požiadavku na zľavu z kúpnej ceny, výmenu tovaru alebo odstúpiť od zmluvy.
7.4. Sme oprávnení odmietnuť vadu odstrániť, ak je to nemožné alebo neprimerane nákladné najmä s ohľadom na význam vady a hodnotu, ktorú by Tovar mal bez vady.
7.5. U vecí predávaných za nižšiu cenu predávajúci nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola nižšia cena dojednaná. Namiesto práva na výmenu má kupujúci v týchto prípadoch právo na primeranú zľavu.
7.6. V prípade, že ste si vadu na Tovar spôsobili sami, práva z chybného plnenia Vám nepatria.
7.7. Právo na odstúpenie od Zmluvy neplatí v prípade, ak je vada Tovaru nevýznamná.
7.8. Chybou Tovaru nie je opotrebenie Tovaru spôsobené jeho obvyklým používaním alebo pri použitom Tovare opotrebenie zodpovedajúce miere jeho predchádzajúceho používania.
7.9. Ak nie je oprava alebo výmena tovaru možná, na základe odstúpenia od zmluvy môže kupujúci požadovať vrátenie kúpnej ceny v plnej výške.
7.10. Predávajúci alebo ním poverený pracovník rozhodne o reklamácii ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava doba primeraná podľa druhu výrobku či služby potrebná na odborné posúdenie vady. Reklamácia vrátane odstránenia vady musí byť vybavená bezodkladne, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa predávajúci s kupujúcim nedohodne na dlhšej lehote. Marenie uplynutia tejto lehoty sa považuje za podstatné porušenie zmluvy a kupujúci má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť. Za okamih uplatnenia reklamácie sa považuje okamih, kedy dôjde prejav vôle kupujúceho (uplatnenie práva z vadného plnenia) predávajúcemu.
7.11. Práva zo zodpovednosti za vady tovaru môže kupujúci konkrétne uplatniť najmä poštou na adrese Summit Trade s.r.o., Šesťdesiata 7046, 760 01 Zlín, Areál Svit, budova č. 65, telefonicky na čísle +420 607 030 240 alebo elektronickou poštou na adrese eshop@summit-trade.cz.
7.12. Práva a povinnosti ohľadom práv z chybného plnenia sa riadia príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi (najmä ustanoveniami § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b Občianskeho zákonníka a zákonom č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov).
8. ODSTÚPENIE OD ZMLUVY ZO STRANY ZÁKAZNÍKA, KTORÝ JE SPOTREBITEĽOM
8.1. Zákazník, ktorý je Spotrebiteľom, má v súlade s ustanovením § 1829 ods. 1 Občianskeho zákonníka právo odstúpiť od Zmluvy, ak nie je právo na odstúpenie od Zmluvy vylúčené právnymi predpismi, najmä ustanovením § 1837 Občianskeho zákonníka. Odstoupení od Smlouvy musí být Prodávajícímu odesláno do čtrnácti (14) dnů od převzetí Tovaru. Ak je predmetom Zmluvy dodanie niekoľkých kusov Tovaru, plynie doba pre odstúpenie od Zmluvy odo dňa dodania daného kusu Tovaru. Odstúpenie je možné realizovať na základe formulára priloženého k týmto OP.
8.2. Odstúpenie od Zmluvy podľa Článku 8.1 môže zákazník vykonať zadarmo dvoma spôsobmi:
- Cez vratkový štítok PPL, ktorý je súčasťou balíka s jeho objednávkou, pokiaľ bola zvolená doprava prepravcom PPL. Zákazník nalepí vratkový štítok na balík a následne ho doručí na akýkoľvek PPL Parcelshop alebo PPL Parcelbox.
- Cez podacie miesto Packety. Zákazník nahlási obsluhe unikátny kód, ktorý obdrží e-mailom spoločne s daňovým dokladom o kúpe tovaru. Obsluha podacieho miesta vytlačí vratkový štítok, nalepí ho na zásielku a odovzdá zákazníkovi potvrdenie o prevzatí zásielky.
Alternatívne môže zákazník vrátiť tovar na vlastné náklady na adresu prevádzky (Summit Trade s.r.o., Šesťdesiata 7046, 760 01 Zlín, Areál Svit, budova č. 65). Predávajúci bez zbytočného odkladu potvrdí zákazníkovi v písomnej podobe prijatie vráteného tovaru
8.3. Odstúpením od Zmluvy podľa Článku 8.1 sa Zmluva od začiatku ruší. Tovar musí byť Predávajúcemu vrátený do štrnástich (14) dní od odstúpenia od Zmluvy. Ak odstúpi Zákazník od Zmluvy, znáša Zákazník náklady spojené s vrátením Tovaru Predávajúcemu.
8.4. V prípade odstúpenia od Zmluvy podľa Článku 8.1 vráti Predávajúci peňažné prostriedky prijaté od Zákazníka do štrnástich (14) dní od odstúpenia od Zmluvy Zákazníkom, a to rovnakým spôsobom, akým ich Predávajúci od Zákazníka prijal. Predávajúci je taktiež oprávnený vrátiť plnenie poskytnuté Zákazníkom už pri vrátení Tovaru Zákazníkom či iným spôsobom, pokiaľ s tým Zákazník bude súhlasiť a nevzniknú tým Zákazníkovi ďalšie náklady. Ak odstúpi Zákazník od Zmluvy, Predávajúci nie je povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky Zákazníkovi skôr, ako mu Zákazník Tovar vráti alebo preukáže, že Tovar Predávajúcemu odoslal.
8.5. Nárok na úhradu škody vzniknutej na Tovare je Predávajúci oprávnený jednostranne započítať proti nároku Zákazníka na vrátenie kúpnej ceny.
8.6. Ak je spoločne s tovarom poskytnutý Zákazníkovi darček, je darovacia zmluva medzi Predávajúcim a Zákazníkom uzavretá s rozväzovacou podmienkou, že ak dôjde k odstúpeniu od Zmluvy Zákazníkom, ktorý je Spotrebiteľom, stráca darovacia zmluva ohľadom takého darčeka účinnosť a Zákazník je povinný spolu s tovarom Predávajúcemu vrátiť aj poskytnutý darček. Pokiaľ Zákazník darček nevráti, je povinný vrátiť Predávajúcemu cenu tohto darčeka, ako je vyjadrená na daňovom doklade.
8.7. My sme oprávnení odstúpiť od Zmluvy kedykoľvek pred tým, než Vám dodáme Tovar, pokiaľ existujú objektívne dôvody, prečo nie je možné Tovar dodať (najmä dôvody na strane tretích osôb alebo dôvody spočívajúce v povahe Tovaru). Môžeme tiež od Zmluvy odstúpiť, pokiaľ je zjavné, že ste uviedli v Objednávke zámerne nesprávne informácie. V prípade, že nakupujete tovar v rámci svojej podnikateľskej činnosti, teda ako podnikateľ, sme oprávnení od Zmluvy odstúpiť kedykoľvek, aj bez udania dôvodu.
9. ODSTÚPENIE OD ZMLUVY ZO STRANY PREDÁVAJÚCEHO
9.1. Do doby prevzatia Tovaru Zákazníkom je Predávajúci oprávnený kedykoľvek od Zmluvy odstúpiť. V takom prípade vráti Predávajúci Zákazníkovi kúpnu cenu bez zbytočného odkladu, a to bezhotovostne na účet určený Zákazníkom.
10. REKLAMAČNÝ PORIADOK
10.1. Tento Reklamačný poriadok je vypracovaný v súlade s slovenským právnym poriadkom, najmä Občianskym zákonníkom a Zákonom o ochrane spotrebiteľa. Tento Reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou týchto OP a upravuje vzťahy medzi Zákazníkom, ktorý je Spotrebiteľom, a Predávajúcim pri reklamácii Tovaru.
10.2.Všetky reklamácie musia byť urobené bez zbytočného odkladu, a to prostredníctvom reklamačného formulára na webe www.summit-trade.cz/reklamace-a-servis, alebo doručené bez zbytočného odkladu písomne na adresu: Summit Trade s.r.o., Šesťdesiata 7046, 760 01 Zlín, Areál Svit, budova č. 65.
10.3. Reklamácia bude vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 kalendárnych dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Predávajúci sa so Zákazníkom môžu písomne dohodnúť inak. Po uplynutí tejto lehoty má Zákazník rovnaké práva, ako by išlo o podstatné porušenie Zmluvy. Predávajúci vydá Zákazníkovi písomné potvrdenie, ktoré zašle na e-mail Zákazníka o tom, kedy Zákazník uplatnil reklamáciu, čo je jej obsahom, aký spôsob jej vybavenia požaduje. Ďalej Predávajúci vydá Zákazníkovi potvrdenie, ktoré zašle na e-mail Zákazníka o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe jej trvania. Pre prípad zamietnutej reklamácie Predávajúci Zákazníkovi vydá písomné odôvodnenie tohto zamietnutia.
10.4. Zákazník má právo na úhradu nutných nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s uplatnením práv zo zodpovednosti za vady. V prípade odstúpenia od Zmluvy z dôvodu vady Tovaru má Zákazník tiež právo na úhradu nákladov nevyhnutne vynaložených k tomuto odstúpeniu.
11. DORUČOVANIE
11.1. Oznámení týkající se vztahů Prodávajícího a Zákazníka, zejména týkající odstoupení od Smlouvy, musí být učiněna písemně na příslušnou kontaktní adresu druhé strany.
11.2. Zmluvné strany môžu korešpondenciu vzájomne doručovať prostredníctvom elektronickej pošty, a to na adresu elektronickej pošty uvedenú v užívateľskom účte Zákazníka či uvedenú Zákazníkom v objednávke, resp. na adresu uvedenú na webovej stránke Predávajúceho.
12. ZÁVĚREČNÉ USTANOVENIA
12.1. Zmluva uzavretá po dobu vyhlásenia týchto OP sa v rozsahu neupravenom Zmluvou riadi týmito OP a právnymi predpismi Slovenskej republiky.
12.2. Neúčinnosť alebo neplatnosť ktoréhokoľvek ustanovenia týchto OP alebo Zmluvy, či už celého alebo len jeho časti, nemá vplyv na účinnosť alebo platnosť zvyšku týchto OP a Zmluvy.
12.3. Všetku písomnú korešpondenciu si s vami budeme doručovať elektronickou poštou. Naša e-mailová adresa je uvedená pri našich identifikačných údajoch (eshop@summit-trade.cz). My budeme doručovať korešpondenciu na Vašu e-mailovú adresu uvedenú v Zmluve, v Užívateľskom účte alebo cez ktorú ste nás kontaktovali.
12.4. Vybavovanie sťažností spotrebiteľov zaisťujeme prostredníctvom elektronickej adresy eshop@summit-trade.cz. Informáciu o vybavení sťažnosti zašleme na elektronickú adresu kupujúceho.
12.5. Pokiaľ náš a váš právny vzťah obsahuje medzinárodný prvok (teda napríklad budeme zasielať tovar mimo územia Českej republiky), bude sa vzťah vždy riadiť právom Českej republiky. Ak ste však spotrebitelia, nie sú touto dohodou dotknuté vaše práva vyplývajúce z právnych predpisov.
12.6. K mimosúdnemu riešeniu spotrebiteľských sporov zo Zmluvy je príslušná Česká obchodná inšpekcia, so sídlom Štěpánska 796/44, 110 00 Praha 1, IČO: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz. Platformu pre riešenie sporov on-line nachádzajúcu sa na internetovej adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využiť pri riešení sporov medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorý je spotrebiteľom, z kúpnej zmluvy uzavretej elektronickými prostriedkami.
12.7. Prípadné spory, ktoré vzniknú na základe alebo v súvislosti so Zmluvou, budú súdne riešené podľa právnych predpisov Slovenskej republiky na to príslušnými súdmi Slovenskej republiky.
12.8. Európske spotrebiteľské centrum Česká republika, so sídlom Štěpánska 796/44, 110 00 Praha 1, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktným miestom podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 z 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov on-line a o zmene nariadenia (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22/ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov on-line).
12.9. V prípade vyššej moci alebo udalostí, ktoré nemožno predvídať (prírodná katastrofa, pandémia, prevádzkové poruchy, výpadky subdodávateľov a pod.), nenesieme zodpovednosť za škodu spôsobenú v dôsledku alebo súvislosti s prípadmi vyššej moci, a pokiaľ stav vyššej moci trvá po dobu dlhšiu ako 10 dní, máme my aj vy právo od zmluvy odstúpiť.
12.8. Tieto OP sú platné a účinné od dňa 01. 07. 2023.